Skip to main content

strawberry picking & picnic at Montrose!!!


besar kan straweberry die? manis plak tu.. aku dah lama dah plan nk gi strawberry picking ni ngan Nadya n  Danial kwn college aku. Diorang pun semangat nak gi. saje nak merase makan strawberry smbil petik2 letak dalam bakul!! hehe.. 1 bakul penuh tu, dgn straweberry yg manis dan besar, baru 5 pound. Alhamdulillah murah =). bawak balik, semalam makan cicah ngn coklat!! sgt sedap!! yummmyy!! Tempat ni kt Montrose. lebih kurang 45 minit dari Dundee.Mula2 plan nk gi St.Andrews je dekat.Tapi diorg kata straweberry kt ctu xmanis dan kecik. so pegilah kami beramai2 dgn KMD(komuniti Melayu Dundee) dan Danial (sorg tersesat).  

ni Kak Fiza Mak ngah aku. tapi xbiasa panggil 'mak ngah'. hehe









lepas dah penat memetik strawberry, kami semua beramai2 pegi ke pplayground berdekatan utk mgembirakan lagi hati budak2 kecik tu.. biar diorg main sepuas2nya.. tpi bila tgk playground yg best tu, aku pun join skali main!! best!!!






sambil2 tunggu kanak2 riang yg agak ramai tu main, (xdela smpai 10 org pn) kami dok sembang2 sambil makan aiskrim strawberry!! sedappp!!

dah selesai makan2, dan kanak2 tu pun dah selesai bermain, kitorg pegi beach dia pulak utk berpicnic. MasyaAllah sgt cantik, dan Alhamdulillah cuaca semalam sgt baik, tak seperti hari2 biasa di Scotland yg sgt unpredictable. sekejap hujan, skejap cerah, tgh2 matahari terik atas kepala, boleh pulak hujan turun dgn tiba2 dan 15 minit lepas tu cerah balik, kdg2 mendung.. hmm.. kuasa Allah. semalam Alhamdulillah.. rasa mcm kt Malaysia. xpanas, xsejuk.. siap boleh main tepi pantai lagi!!

 




Alhamdulillah dapat berpicnic bersama kawan2. siap bukak khemah lagi! macam x cukup je setahun kt cni.. tapi alhamdulillah dlm masa xsampai setahun ni, byk dh tempat yg telah dilawati dan tiap2 minggu adeje program usrah, picnic, barbecue dgn mereka2 disini.. semoga dpt memanfaatkan setahun dibumi asing ini sebaik2nya dan semoga Allah memberkati segala2nya...

oh I love strawberry and again, I LOVE SCOTLAND!!! 

Comments

Popular posts from this blog

Blog kenangan dapat buka semula! Alhamdulillah!

 Alhamdulillah hari ini, 6 OKTOBER 2023. Last sy update blog ni, tahun 2016 . Dah 7 tahun saya xdapat bukak blog ni...! Sebab template dia dah lama...google kata xboleh bukak.. tapi tiba2 dgn izin Allah boleh buka semula...! Subhanallah Alhamdulillah syukur. 😢 Dapat tengok balik post2 lama... post2 sebelum kawin, masa kawin dan lepas adanya Zahra Wajiha.  Setelah 7 tahun, saya masih diberikan nafas, umur saya telah bertambah lg 7 tahun, lebih matang, harapnya lebih dekat saya dengan Tuhan.  Dan dalam masa 7 tahun ni, anak saya pun dah bertambah lagi 2 org. 2 orang lelaki yang soleh insyaAllah... Muhammad Husnayn Haadi 5 tahun dan Muhammad Ilman Subhani 2 tahun. Syukur Ya Allah..  Saya dapat jalani kehidupan dengan seadanya... bekerja dari rumah, hilang segala keserabutan kerja mengikut waktu pejabat, dapat lebih masa berkualiti bersama keluarga. Alhamdulillah dapat juga menjalankan perniagaan yang saya minati selama ini... Tahun ini, tahun 2023 adalah tahun saya benar2 keluar dari pem

self reflection lagiiiilah.....

More time for self reflection...  Zahra ngn baba tgh tidur jd lehla smbg update blog ;) cani rupenye husband n wife kalau bekerja kan.. Blk keje 2-2 pengsan. Tmbh pulak skrng ni ulang alik nilai - senawang. Sejam stengah pergi.. Sejam stengah balik.. Penatnye dok dlm kete aduyai. Tp nasibaik kerja sekali.. Xdelah kena drive sendiri.. Al hamdulillah :)  Syukur pd Allah atas nikmat pasangan dan anak yg cukup membahagiakan. Betullah org kata.. Bahagia tu dtg dri diri sndiri bukan dari org lain. Dan sntiasa bersyukur apa yg ada tu adalah kunci utama kebahagiaan. Dulu masa mula2 kawin.. Baru nak kenal.. Selalu gkla merajuk.. Susah gak kan tiba2 kawin ngn laki yg xbrape nk kenal.. Pastu perangai e lain pulak dr pmpuan.. Kdg2 tu rs cam eh! Tak peka lgsg perasaan pmpuan! Tp tu lah pntgnya komunikasi kan. Apa2pun kena bgtau..sebab lelaki ni kalau xbgtau..mmg die takkan tau. Adoi. Haha. Nasibaik lepas bgtau ade improvement.. Kalau tak..mmg malas dhla nk bgtau. Tp Adela gk something

Throwback....

Throwback...post saya yg 1st sekali lepas buat blog ni..... Hari-hariku yang membahagiakan..   25 January 2011, Tuesday, Spey Drive, Dundee, Scotland. Alhamdulillah.. berbanyak2 kesyukuran pd Nya yg masih lg menghidupkanku pd hari ini... Segala puji2an hanya bgMu..Syukur pdMu Ya Allah atas segala nikmat.. Disepanjang kehidupanku aku sering mendapat kebahagiaan yg dtg dr org2 disekelilingku..dan Tadi baru saje dapat email dari sorang student Khalifah.. 'Teacher semua org rindu teacher.. balikla sini cepat..' I miss them too0...I really want to see u dear khalifah.. <3 Anak2 keciL itu sering mgingatkan aku pdMu ya Tuhan.. Pernah 1 hari aku mdapat 1 berita gembira.. dgn gembiranya aku berkata 'Yeay!!! I'm so0o Happy today dear children..'. Then 1 of the students came to me and said.. 'Teacher, you should say Alhamdulillah if you get something good..'. hehe.. MasyaAllah.. thats my Khalifah!! Sekarang aku sdg menyambung pelajaranku di Al-Maktoum Insti