Skip to main content

Jom visit Scotland!!! =)

Yes! Segala penat lelah dari April 2011, akhirnya telah berbayar.. sekarang full time penanam anggur di rumah. hehe. Haritu baruje pening nk cari topic dissertation, nak prepare utk presentation, pastu kena present dpn semua masters ngan PhD students.. dgn pelbagai soalan yg diorang tanya.. nasibaik soalan berjaya dijawab dgn baik wlaupun xla berapa baik sgt kan.. huh. then kena tulis proposal, meeting ngan supervisor, dan mendapat kritikal yg sedikit sebanyak telah mematikan semangat utk tulis topik ni.. Tapi semua tu sementara sahaja.. Sekarang dah pun selesai.. Alhamdulillah.. Tu la Allah kata selepas kesusahan itu akan dtg kesenangan..dan bersama kesusahan tu ada kesenangan.. Rasanya baru 2 hari yg lepas aku stress sgt2 sebab banyak benda nak kena buat dlm 1 masa.. nak book hotel lagi kat Paris, nak book train, bus utk gi jalan2..nnt sebab kawan2 dari Malaysia nak datang. Bestnye!  pastu bank pulak buat hal.. kena gi bank plak settlekan problem tu..  

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah.
Tu jela word yg boleh diungkapkan ketika ini.... Semoga segala2nya berjalan dgn baik nanti, insyaAllah. dan yg plg penting, semoga berjayalah dpt masters ni. jgnla ade apa2 masalah pulak.. insyaAllah convocation akan berlangsung pd 17/11 ni, dan 26/11 akan pulanglah aku ke Malaysia.. xtaula nk seronok ke nk sedih.. hmm.. 2-2 la kot. sebenarnya best sgt dok cni.. semua org baik2, dan hidup xstress mcm kt KL. Dundee ni mcm kampung..sunyi je..kereta pn xde sgt, jalan x jam mcm kt KL especially kt Ampang! Oh no.. cuma 1 benda je yg membuatkan aku nak balik Malaysia sgt.. WEATHER! kt sini sejuk sgt setiap hari kena pakai bju tebal2.. tu yg plg xtahan. xpela cukupla kot setahun kt sini..penat dah nak bersejuk mcm ni. kdg2 rasa tulang ni mcm nak patah disebabkan kesejukan masuk hingga ke tulang.setiap kali bertukar musim, kompem kitorg kt sini akan demam. ni aku bru baik dri demam sebab dh nk masuk autumn.. 

ape2 pun, wlaupun kesejukan melanda, keseronokan tetap ada.. winter last year disambut dgn sgt meriah.. hehe..kitorg main snow fighting kt city.. kenangan terindah masa winter..





cantik sgt view masa winter..suci dan murni. hehe. 


eh tibe2 rindu winter.. hehe. last la winter kt sini insyaAllah sempat kot berjumpa november ni b4 balik.. pastu selamat berpanas pulakla di Malaysia.. =) ni nak masuk autumn.. eh ke dah masuk? dah autumn dh ni rasenye.. 


masa ni autumn nak masuk winter.. ni la sebahagian dari proses dari autumn ke winter.. SUBHANALLAH



ni la sebahagian kenangan autumn.. lepas autumn, winter..lepas winter akan dtg pulak Spring! spring musim bunga.. overall Scotland ni mmg sgt cantikk.. 
ni pulak gamba2 time spring!





lepas spring musim ape pulak? cube tekaaa......... SUMMER! tapi summer kt scotland ni still sejukla xdela panas mcm kt malaysia.. still kne pakai baju tebal kt rumah.. inilah scotland.. =) 

ni time summer picnic ngan warga Melayu Dundee.. time ni mmg panas macam kt Malaysia.. tapi rasanye sehari ni jela yg panas.. hehe. pandai diorang plan




pasangan2 bahagia dundee =)




Subhanallah.. dulu masa kt sekolah, aku selalu dgr org kata Scotland adalah antara tmpt yg TERCANTIK di dunia. dan masa tu aku teringin sgt konon2 nk jalan kt scotland.. Alhamdulillah Allah telah pun bg aku peluang utk lihat bumi scotland yg sgt indah ni.. scotland ni kt bhgian north. Kt London, Paris kite xdpt tgk keindahan alam mcm kt Scotland.. 
so, siape2 yg ade plan nak bercuti, berhoneymoon ke.. pilihlah scotland sebagai destinasi anda! hehe dah mcm promoter pulak =) 

Subhanallah.. Tabarakallahu ahsanul Khaaliqinn.. sesungguhnya tidak Engkau menjadikan segala sesuatu itu dgn sia2 Ya Allah.. 
dan kesyukuran sebanyak2nya atas setiap limpah rahmat dan kurniaan MU

Comments

Popular posts from this blog

Blog kenangan dapat buka semula! Alhamdulillah!

 Alhamdulillah hari ini, 6 OKTOBER 2023. Last sy update blog ni, tahun 2016 . Dah 7 tahun saya xdapat bukak blog ni...! Sebab template dia dah lama...google kata xboleh bukak.. tapi tiba2 dgn izin Allah boleh buka semula...! Subhanallah Alhamdulillah syukur. 😢 Dapat tengok balik post2 lama... post2 sebelum kawin, masa kawin dan lepas adanya Zahra Wajiha.  Setelah 7 tahun, saya masih diberikan nafas, umur saya telah bertambah lg 7 tahun, lebih matang, harapnya lebih dekat saya dengan Tuhan.  Dan dalam masa 7 tahun ni, anak saya pun dah bertambah lagi 2 org. 2 orang lelaki yang soleh insyaAllah... Muhammad Husnayn Haadi 5 tahun dan Muhammad Ilman Subhani 2 tahun. Syukur Ya Allah..  Saya dapat jalani kehidupan dengan seadanya... bekerja dari rumah, hilang segala keserabutan kerja mengikut waktu pejabat, dapat lebih masa berkualiti bersama keluarga. Alhamdulillah dapat juga menjalankan perniagaan yang saya minati selama ini... Tahun ini, tahun 2023 adalah tahun saya benar2 keluar dari pem

self reflection lagiiiilah.....

More time for self reflection...  Zahra ngn baba tgh tidur jd lehla smbg update blog ;) cani rupenye husband n wife kalau bekerja kan.. Blk keje 2-2 pengsan. Tmbh pulak skrng ni ulang alik nilai - senawang. Sejam stengah pergi.. Sejam stengah balik.. Penatnye dok dlm kete aduyai. Tp nasibaik kerja sekali.. Xdelah kena drive sendiri.. Al hamdulillah :)  Syukur pd Allah atas nikmat pasangan dan anak yg cukup membahagiakan. Betullah org kata.. Bahagia tu dtg dri diri sndiri bukan dari org lain. Dan sntiasa bersyukur apa yg ada tu adalah kunci utama kebahagiaan. Dulu masa mula2 kawin.. Baru nak kenal.. Selalu gkla merajuk.. Susah gak kan tiba2 kawin ngn laki yg xbrape nk kenal.. Pastu perangai e lain pulak dr pmpuan.. Kdg2 tu rs cam eh! Tak peka lgsg perasaan pmpuan! Tp tu lah pntgnya komunikasi kan. Apa2pun kena bgtau..sebab lelaki ni kalau xbgtau..mmg die takkan tau. Adoi. Haha. Nasibaik lepas bgtau ade improvement.. Kalau tak..mmg malas dhla nk bgtau. Tp Adela gk something

Throwback....

Throwback...post saya yg 1st sekali lepas buat blog ni..... Hari-hariku yang membahagiakan..   25 January 2011, Tuesday, Spey Drive, Dundee, Scotland. Alhamdulillah.. berbanyak2 kesyukuran pd Nya yg masih lg menghidupkanku pd hari ini... Segala puji2an hanya bgMu..Syukur pdMu Ya Allah atas segala nikmat.. Disepanjang kehidupanku aku sering mendapat kebahagiaan yg dtg dr org2 disekelilingku..dan Tadi baru saje dapat email dari sorang student Khalifah.. 'Teacher semua org rindu teacher.. balikla sini cepat..' I miss them too0...I really want to see u dear khalifah.. <3 Anak2 keciL itu sering mgingatkan aku pdMu ya Tuhan.. Pernah 1 hari aku mdapat 1 berita gembira.. dgn gembiranya aku berkata 'Yeay!!! I'm so0o Happy today dear children..'. Then 1 of the students came to me and said.. 'Teacher, you should say Alhamdulillah if you get something good..'. hehe.. MasyaAllah.. thats my Khalifah!! Sekarang aku sdg menyambung pelajaranku di Al-Maktoum Insti