Skip to main content

Barakallahulakum.. Congrats guys for the marriage!


Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akbar.. ramai kawan2 yg telah pun berkahwin pd tahun ni.. MasyaAllah! I'm happy for u guys! 
first of all, congrats to my sweetie Effy @ Salehah Zafirah kerana akhirnya! masa yg anda tgu telah pn tiba.. Alhmdulillah dh pun selesai semua yg ko pening2 sblm ni..sgt sedih xdpt pegi majlis ko..  smpai hati kawen time aku xde.. sobsobss.. hehe xdelah. sape soh aku gi blaja jauh2 kan..adela hikmahnye.. doa jela yg mampu kutitipkan.. hehe. semoga berjaya melayari bahtera rumahtgga dgn cemerlang.. insyaAllah. ko boleh fy! =)
effy and her beloved husband~ congrats!

Untuk hanis.. sorry jugk xdpt dtg ke majlis ko.. sokmo xboleh aku ni kn? Thanks sbb ajak aku wlaupun ko tau aku xleh nk gi... ;( insyaAllah kite jmpe disember ni.. 
Aku kenal hanis ni dri drjah 5 masa tu kitorg gi kursus PAFA sama2 kt Bandar Manjalara.. aku dri Sri Rampai, Hanis dri TTDI.. masa tu ramai yg konfius aku ngn hanis.. mcm twin ke kitorg ni? x lgsg..hanis ni sgt cantik, MasyaAllah..mn boleh samakan ngn die..
Anyway, Thanks a lot Niss for the friendship..walaupun jauh, ko still contact aku.. I really appreciate it! Love u Loadsss! 
Hanis skrng buat PhD kat Australia ngn hubby die. MasyaAllah sgt pandai hanis ni.. xyah buat Master, PhD terus! semoga semua urusan dipermudahkan, InsyaAllah... 

Hanis yg sgt prettyy!! congrats Niss!




 Fuza, kawan kt Khalifah Model School (KMS) dlu, die still teacher kt KMS. sorry jugak fuza xdpt tgk fuza kawennn.. sedih bg pihak diri sendri..xdpt sama2 meraikan hari bahagia kawan2 rapat.. nasibaik setahun je kt UK ni. kalau lama, lgla kesian kt diri sndiri.. Fuza, I miss u so much! Thanks sbb byk bg tips2 yg berguna utk masa depan. I'm happy for u! 

Buat Zaza dan Pejai~ Congrats jugak.. Pejai kwn kt SMAKL dlu.. zaza kawan kt Scotland..tapi dlulaa slalu contact ngn zaza kt fb.. mcm dh kenal lama..pdhal xpenah jmpe pun.. xsempat nk jmpe zaza kt Aberdeen sbb die dh blk Malaysia. InsyaAllah jmpe kt Malaysia ye zaza. I've read a lot about u! MasyaAllah you're a very strong woman. I believe that you've made a right decision in life which is to marry Pejai. He's is a very kind and responsible man, MasyaAllah.. InsyaAllah he will always take a good care of you.. =)

Congrats Pejai and Zaza! 
"Dan diantara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir." (Surah Ar-Ruum 21)
"Dan nikahkanlah orang-orang yang sendirian di antara kamu, dan orang-orang yang layak (menikah) dari hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan menkayakan mereka dgn kurniaNya. Dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) dan Maha Mengetahui." (Surah An-Nuur 32)
 "Dan segala sesuatu kami jadikan berpasang-pasangan, supaya kamu mengingat kebesaran Allah." (Surah Adz Dzariyaat 49)
"Sesungguhnya, apabila seorang suami memandang isterinya (dengan kasih & sayang) dan isterinya juga memandang suaminya (dengan kasih & sayang), maka Allah akan memandang keduanya dengan pandangan kasih & sayang. Dan apabila seorang suami memegangi jemari isterinya (dengan kasih & sayang) maka berjatuhanlah dosa-dosa dari segala jemari keduanya." (HR. Abu Sa'id)
"Solat 2 rakaat yang diamalkan orang yang sudah berkeluarga lebih baik, daripada 70 rakaat yang diamalkan oleh jejaka (atau perawan)." (HR. Ibnu Ady dalam kitab Al Kamil dari Abu Hurairah)


Last but not least, buat para lelaki, Carilah Isteri Untuk Di Jadikan Kekasih BUKAN Cari Kekasih Untuk Di Jadikan Isteri 


dan buat para wanita, Carilah suami Untuk Di Jadikan Kekasih BUKAN Cari Kekasih Untuk Di Jadikan Suami. 


No coupling before marriage.

Comments

  1. ramai gak dak smakl kwen ea?

    ReplyDelete
  2. ramai sangaaatt im. Alhmdulillah.. bende baik eloklah cepat2 kann =)

    ReplyDelete
  3. iiiii....akak try nak memorize nih aina yang maner satu...hehe...batch korang pon ramai yang dah kawen ek...salehah zafirah n hanis tuh dak smakl gak kan?heheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Blog kenangan dapat buka semula! Alhamdulillah!

 Alhamdulillah hari ini, 6 OKTOBER 2023. Last sy update blog ni, tahun 2016 . Dah 7 tahun saya xdapat bukak blog ni...! Sebab template dia dah lama...google kata xboleh bukak.. tapi tiba2 dgn izin Allah boleh buka semula...! Subhanallah Alhamdulillah syukur. 😢 Dapat tengok balik post2 lama... post2 sebelum kawin, masa kawin dan lepas adanya Zahra Wajiha.  Setelah 7 tahun, saya masih diberikan nafas, umur saya telah bertambah lg 7 tahun, lebih matang, harapnya lebih dekat saya dengan Tuhan.  Dan dalam masa 7 tahun ni, anak saya pun dah bertambah lagi 2 org. 2 orang lelaki yang soleh insyaAllah... Muhammad Husnayn Haadi 5 tahun dan Muhammad Ilman Subhani 2 tahun. Syukur Ya Allah..  Saya dapat jalani kehidupan dengan seadanya... bekerja dari rumah, hilang segala keserabutan kerja mengikut waktu pejabat, dapat lebih masa berkualiti bersama keluarga. Alhamdulillah dapat juga menjalankan perniagaan yang saya minati selama ini... Tahun ini, tahun 2023 adalah tahun saya benar2 keluar dari pem

self reflection lagiiiilah.....

More time for self reflection...  Zahra ngn baba tgh tidur jd lehla smbg update blog ;) cani rupenye husband n wife kalau bekerja kan.. Blk keje 2-2 pengsan. Tmbh pulak skrng ni ulang alik nilai - senawang. Sejam stengah pergi.. Sejam stengah balik.. Penatnye dok dlm kete aduyai. Tp nasibaik kerja sekali.. Xdelah kena drive sendiri.. Al hamdulillah :)  Syukur pd Allah atas nikmat pasangan dan anak yg cukup membahagiakan. Betullah org kata.. Bahagia tu dtg dri diri sndiri bukan dari org lain. Dan sntiasa bersyukur apa yg ada tu adalah kunci utama kebahagiaan. Dulu masa mula2 kawin.. Baru nak kenal.. Selalu gkla merajuk.. Susah gak kan tiba2 kawin ngn laki yg xbrape nk kenal.. Pastu perangai e lain pulak dr pmpuan.. Kdg2 tu rs cam eh! Tak peka lgsg perasaan pmpuan! Tp tu lah pntgnya komunikasi kan. Apa2pun kena bgtau..sebab lelaki ni kalau xbgtau..mmg die takkan tau. Adoi. Haha. Nasibaik lepas bgtau ade improvement.. Kalau tak..mmg malas dhla nk bgtau. Tp Adela gk something

Throwback....

Throwback...post saya yg 1st sekali lepas buat blog ni..... Hari-hariku yang membahagiakan..   25 January 2011, Tuesday, Spey Drive, Dundee, Scotland. Alhamdulillah.. berbanyak2 kesyukuran pd Nya yg masih lg menghidupkanku pd hari ini... Segala puji2an hanya bgMu..Syukur pdMu Ya Allah atas segala nikmat.. Disepanjang kehidupanku aku sering mendapat kebahagiaan yg dtg dr org2 disekelilingku..dan Tadi baru saje dapat email dari sorang student Khalifah.. 'Teacher semua org rindu teacher.. balikla sini cepat..' I miss them too0...I really want to see u dear khalifah.. <3 Anak2 keciL itu sering mgingatkan aku pdMu ya Tuhan.. Pernah 1 hari aku mdapat 1 berita gembira.. dgn gembiranya aku berkata 'Yeay!!! I'm so0o Happy today dear children..'. Then 1 of the students came to me and said.. 'Teacher, you should say Alhamdulillah if you get something good..'. hehe.. MasyaAllah.. thats my Khalifah!! Sekarang aku sdg menyambung pelajaranku di Al-Maktoum Insti