Skip to main content

Sekolah yg sentiasa bertahta di hati...

Sekolah Menengah Agama Kuala Lumpur @ SMAKL

Sekolah ni menyimpan beribu kenangan aku dan kawan2.. kat sini la aku menimba ilmu, dapat kawan, cikgu2 yang baek.. hmm.. pendek kata mmg syokk la dok cni..!! rasa mcm nak balik ke zaman sekolah je.. kalau la ade pintu masa doraemon kan best.. sobsobsss....


Dewan Seri Bestari.. tempat aku amik exam dan tempat aku buat pelbagai aktiviti... hmmm..byk kenangan kt dewan ni.. tapi xleh la kan cite kt cni... kang kontroversi plak.. haha.. kat depan dewan tmpt kitorg berkawad.. rindu kawad!! rindu nk wat formasi yg macam2.. aku dulu KRS~ Kadet Remaja Sekolah.. best woo00oo KRS ni..

ni kitorg gi lawan kawad kaki kt Segambut Jaya.. xtau la sapa yg tlg amikkan gmba ni.. tp dia xde amik gmba kitorg ms tgh buat formasi..ade yg ni je!!! waaaa xbest!! nway, thanks jugak la kan kpd yg tlg amik gmba ni.. ade jugakla kenangan..

ni la die bdk2 'putera' sekolah aku dulu... xtaula aku jumpa kt mn gmba2 ni.. poyo je muka sorang2... diorang ni selalu gk mnyusahkan hidop aku dgn scandal2 yg x sepatutnya.. smpai penah aku rasa nak blah je dari skolah ni! tapi nasib baik x pindah.. biasa la kan zaman budak2.. klw x macam2 perangai tu bukan budak2 lerr.....
hehe... ni masa aku form 1.. comel tak? cam kanak2 ribena je kan... sekarang dah tua.. sobsobsss... 3 org kwn aku dm gmba ni dh kawen .. semoga berbahagia hingga ke syurga.. aku suka sgt berkawan.. masa 1st day smpai skolah ni, aku sgt happy bertemu dgn kwn2 baru smpai lupa kat family.. haha.. pastu aku terpelik2 dan terpinga2 ngn kwn2 aku yg nangis bagai nak rak! dlm hati aku.. lepak la wei.. gaya dorang mcm x jumpa dh family buat selama2 nya.. maybe aku ni independent sket kot.. so aku xkesah la family aku nak campak aku kt mana pun.. happy tu dapat kwn baru..


aku selalu lepak kt skolah ni..warden suruh balik pun aku xnak!! xnak balik nk dok kat skolah! kwn2 aku pun ramai gk yg suka lepak ngn aku.. geng2 xbrape suka nk balik..pastu bila dah x balik tu..kitrong mulala buat perangai macam2.. fly la.. (tp bukan lompat itu pagar ok) fly melalui pintu pagar skolah..siap bgtau pak guard lagi..die dgn co0lnya berkata "nasib korang la nk pegi mana pun.. klw x bagi pun, korg pegi jugak..klw kena tgkp ngn warden sy x tanggung.. " kitorg apa lg!!! yaho0o..!! dgn bestnye berjalan kt kedai bwh utk makan2.. ala..dekat je pun kedai tu ngn skolah kitorg.. 5 minit dh smpai.. pastu xpasal2 esok kena panggil kt assembly.. malu weh kne berdiri atas pentas!!!! semua org tgk.. tp dorg co0l jela.. Penolong kanan kitorg cakap kt aku..." awak ni muka je baik ye.. perangai Ya Allah tuhan saja yg tau.." ustaz x baik mghina sy begitu ustz.. sy baek tau!! relax la ustz.. kitorg gi makan roti canai je pun.. bukan g main game mcm budak2 laki tu... (dln hati jela kan..) tapi yg bestnye ustz tu suka gile kt batch kitorg! dia kata batch kamu paling nakal tapi paling pandai.. yg nakal tu yg org akan igt smpai bila2 tu kan... hehe...xde 1 batch pun bleh pecah record kitorg terrbaek SPM!! alhamdulillah.. so conclusion : nakal lah semasa di sekolah..nescaya akan dapat result yg gempaq!! hehe...

alim kan kitorang dulu? alhamdulillah.. skolah ni byk ajar aku ilmu dunia dan akhirat.. miss you so0 much lah SMAKL!! 

ni class aku time form 5.. suke bergadoh ngn bdk2 laki ni.. dorang ni mulut bleh tahan laser.. saba jela aku..
 ni masa time sukan!! haaaa,,ayu x kami? aku yg pegang itu huruf N.. ala.. nk sukan macam dulu.. hidup Marikh!!! 
 kitorg x bermusuh sesama rumah sukan.. baik kan kitorg? heeh.. x abis2 perasan.. main2 je.. xbaik sgt pun sbenanye.. byk gak wat hal dulu...
go zuhal go!!!! 

ni baju outing kitorg.. xde la cantik sgt kan... bolehla tahan.. biru itu mbawa kedamaian.. hehe


HO0Oo... windunye kat korang sume..!!!  dahla penat dah nk tulis.. babai...
~ missing my old school and my old friends... ~ just me, Ayna

Comments

  1. uwww~ miss this moment...rindu kawad kaki...npe gmbr aku xbyk?heheehe

    ReplyDelete
  2. nnti aku tmbh lg.. aku mmg suke letak gmba byk2 ni..hehe.. weh add nnt aku nk scan gmba2 lama kt umah ko tuh... ko buknnye nk scan..aku tgh rindu smakl tahap gaban ni..hehe

    ReplyDelete
  3. eh...aku ade simpan gambr byk ke??aku tgk ko yg byk gmbr lame2 ni..aduii..klakar lak...comot je dolu2...huhuh~

    ReplyDelete
  4. Oh ye ke. My husband kat SMAKL juga, tp dah lamanyer generation. Rasanya PMR tahun 1993:).

    ReplyDelete
  5. hehe..yeke? x sempat kenalla.. siapa nama husband akak?

    ReplyDelete
  6. ksimpulan: byknya gambar aku..hehe. ko suka sgt dok ngn aku ke? :P aku rapat dgn ko sejak bila eh? f2 rsnya kn.. siap ade kntroversi curi mencuri kawan.. hehe

    ReplyDelete
  7. curi mencuri kawan? ade ek? lupee daaahhh... cecite cecite =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Blog kenangan dapat buka semula! Alhamdulillah!

 Alhamdulillah hari ini, 6 OKTOBER 2023. Last sy update blog ni, tahun 2016 . Dah 7 tahun saya xdapat bukak blog ni...! Sebab template dia dah lama...google kata xboleh bukak.. tapi tiba2 dgn izin Allah boleh buka semula...! Subhanallah Alhamdulillah syukur. 😢 Dapat tengok balik post2 lama... post2 sebelum kawin, masa kawin dan lepas adanya Zahra Wajiha.  Setelah 7 tahun, saya masih diberikan nafas, umur saya telah bertambah lg 7 tahun, lebih matang, harapnya lebih dekat saya dengan Tuhan.  Dan dalam masa 7 tahun ni, anak saya pun dah bertambah lagi 2 org. 2 orang lelaki yang soleh insyaAllah... Muhammad Husnayn Haadi 5 tahun dan Muhammad Ilman Subhani 2 tahun. Syukur Ya Allah..  Saya dapat jalani kehidupan dengan seadanya... bekerja dari rumah, hilang segala keserabutan kerja mengikut waktu pejabat, dapat lebih masa berkualiti bersama keluarga. Alhamdulillah dapat juga menjalankan perniagaan yang saya minati selama ini... Tahun ini, tahun 2023 adalah tahun saya benar2 keluar dari pem

self reflection lagiiiilah.....

More time for self reflection...  Zahra ngn baba tgh tidur jd lehla smbg update blog ;) cani rupenye husband n wife kalau bekerja kan.. Blk keje 2-2 pengsan. Tmbh pulak skrng ni ulang alik nilai - senawang. Sejam stengah pergi.. Sejam stengah balik.. Penatnye dok dlm kete aduyai. Tp nasibaik kerja sekali.. Xdelah kena drive sendiri.. Al hamdulillah :)  Syukur pd Allah atas nikmat pasangan dan anak yg cukup membahagiakan. Betullah org kata.. Bahagia tu dtg dri diri sndiri bukan dari org lain. Dan sntiasa bersyukur apa yg ada tu adalah kunci utama kebahagiaan. Dulu masa mula2 kawin.. Baru nak kenal.. Selalu gkla merajuk.. Susah gak kan tiba2 kawin ngn laki yg xbrape nk kenal.. Pastu perangai e lain pulak dr pmpuan.. Kdg2 tu rs cam eh! Tak peka lgsg perasaan pmpuan! Tp tu lah pntgnya komunikasi kan. Apa2pun kena bgtau..sebab lelaki ni kalau xbgtau..mmg die takkan tau. Adoi. Haha. Nasibaik lepas bgtau ade improvement.. Kalau tak..mmg malas dhla nk bgtau. Tp Adela gk something

Throwback....

Throwback...post saya yg 1st sekali lepas buat blog ni..... Hari-hariku yang membahagiakan..   25 January 2011, Tuesday, Spey Drive, Dundee, Scotland. Alhamdulillah.. berbanyak2 kesyukuran pd Nya yg masih lg menghidupkanku pd hari ini... Segala puji2an hanya bgMu..Syukur pdMu Ya Allah atas segala nikmat.. Disepanjang kehidupanku aku sering mendapat kebahagiaan yg dtg dr org2 disekelilingku..dan Tadi baru saje dapat email dari sorang student Khalifah.. 'Teacher semua org rindu teacher.. balikla sini cepat..' I miss them too0...I really want to see u dear khalifah.. <3 Anak2 keciL itu sering mgingatkan aku pdMu ya Tuhan.. Pernah 1 hari aku mdapat 1 berita gembira.. dgn gembiranya aku berkata 'Yeay!!! I'm so0o Happy today dear children..'. Then 1 of the students came to me and said.. 'Teacher, you should say Alhamdulillah if you get something good..'. hehe.. MasyaAllah.. thats my Khalifah!! Sekarang aku sdg menyambung pelajaranku di Al-Maktoum Insti