Skip to main content

Rindunye pada mereka2 di Malaysia...

2/2/2011, Wednesday

Jiwa kacau..hehe.. rindu sgt kt Malaysia bila dgr suara my beloved adikss ~ BalQis n Humaira semalam..
diorang ni sgt sweet n cute.. aku mmg suke sgt budak2.. kt cni ni.. klw x rindu family, adik2.. mesti rindu kt students.. hmmm... apala aina ni kn?

Muaz, Balqis dan Humaira..
Ni Gambar terbaru Khadijah Humaira.. bdk kecik ni sgt cute!!

Ini Qiss yg genius..!

Yg baju biru tu Muaz Zubair.. my brother.. abg yg sgt baik.. slalu dibuli oleh si Qis n Maira.. 
sabar ye Muaz..yg lain2 ialah cousin2 sy.. @ adik2 alya

Ni pulak student2 Khalifah Model School.. comel kan diorang?
Sakinah, Qistina , Sofea Alisya and Fatimah Batrisyia

Qistina baru year 1 tapi dia sgt matang.. die slalu share ape2je problem die ngn aku (kecik2 dh ada problem).. n she wants solutions.. teacher I Have problems... bla bla bla die cite.. can u help me to solve it? hmm.. of course my dear I will help u.. tp ape2 je solutions yg aku bg.. mesti adeje die pny consequences... we can't do that teacher becoz..bla bla bla.. that also cannot teacher becoz bla bla bla... hmm.. good idea.. but still..nope! u have any other solution teacher? aiyoyo.. ini budak aa.. manyak penin o0o.. last skali.. ok Qistina.. what I can say is that.. u should try first ..avoid negative thinking and pray to Allah insyaAllah He will help u and give u guidance.. hmm..mcm org besar x? tapi alhamdulillah die faham.. thats my Qistina.. her mom pernah crite kt aku yg Qistina ni die akan solat bila teacher aina die suruh.. teacher aina x suruh x solat.. hehe.. xpela.. at least die buat gak even x slalu..  jgnla kite expect die utk tros jd perfect kan.. baru darjah 1.. but overall.. teacher aina berpuas hati dgn Qistina!! Sofea Alisya pulak.. student yg sgt cute.. pandai bodek ni! teacher nmpk cantik la harini.. teacher.. sy suke la tgk teacher.. cantik sgt ..hehe (wlupun sbenanye comot mcm ape lg).. teacher ni pandai la..semua tau.. haha..yela tu Sofea.. xtaula ape tujuan die puji2 teacher die nih.. huhu..Sofea ni bru 6 tahun tp dh masuk year 1.. lompat setahun.. 
Ni students Year 4 2009.. meriah betul dorang ni..
Year 4 ni pulak lg byk hal.. pakat2 pgil aku mama la.. aunty la.. hehe.. klau aku ade je kt skolah tu.. kompem dorg melekat kt aku xnk g mn2 dh.. smpai kdg2 jd rimas.. h0h0.. sume nk cite mcm2.. sian plak kt dorg.. ok la.. meh crite kt teacher meh.. jom kite solve that problem together.. aku ni dh mcm counselor la pulak kan..
Sohail Adam.. the naughtiest student I've ever had!! hehe.. but he is soo0o sweet.. 

Sohail Adam ni ada pnyakit yg dipanggil hyper active.. die mmg hyper.. xboleh dok diam.. kne sgt2 firm dgn die ni.. klw x firm mmg die akan over your head la! die sgt pandai especially in math and English.. mgayat org pn pandai gk..diela juara.. hehe.. kite yg nk marah ni pn xjadi marah..  time ni my birthday.. 2nd July 2009.. sgt2 best sbb dorg bg mcm2..



ni card dri all the teachers.. miss u guys so0 much..

 Guru2 Khalifah Model School

Zu and Allia.. my besties.. dorangla tmpt aku bermanja.. hehe.. Zu sgt baik hati.. xpnah jmpe org sebaik die.. Allia plak.. seorg yg sgt bersungguh2.. n sgt humble.. aku akan cube utk jadi mcm dorg!! chaiyok !!

mcm mane la x rindu kt dorg.. mcm2 dorg bagi.. so sweet kan?

birthday cake from my family.. hmmm... thank you so0o much.. kenangan2 manis yg xdpt dilupekan.. =)

Syed Suhair Al-Qadree~ sedara bau2 bacang.. hehe.. die ni pn sejenis ngn aku.. suke rindu2 kt skolah n student2 kt ctu.. skrng die kt sekolah tahfiz Ampang.. smoge menjadi insan yg hebat Suhair.. die ni ade potential utk jadi seorg leader.. go Suhair go!!

students Year 6.. mereka2 ni la bestfren aku kt skolah tu.. dorg pny secret ade dlm poket akuje.. huhu.. tu la gunenye teacher Aina.. caunselor x bertauliah.. hehe..

Nadia n Syafiqah dah masuk IQKL boarding school (tahfiz gk) kt TTDI.. good luck for both of you.. dorg 2 org ni mcm org besar.. aku rs aku lg kecik kot dr dorg.. Syafiqah loves reading (baju biru).. mcm2 die tau.. bayangkan bru darjah 6 dah tau dah pasal reincarnation, caste system, sgala mcm la yg berkaitan dgn course aku~ Comparative religion.. yg selain dr course aku lgla die tau.. yg si Nadia pulak.. terlebih senses.. 'ala teacher.. mcm la nadia xtau.. nadia hidup dh 12 tahun la.. ' tp mmg ape yg die ckp tu betul n benar2 terjadi.. jgn cuba2 la tipu die.. Nadia rahsia kite simpan OK! 

sO Itulah serba sedikit cerita ttg sy pny hidup sblm dtg ke Dundee ni.. pengalaman2 manis di Kuala Lumpur.. hmm.. hilang sikit rindu kt mereka2 diatas.. hope to see u again guys.. as soon as possible!!

Comments

Popular posts from this blog

Blog kenangan dapat buka semula! Alhamdulillah!

 Alhamdulillah hari ini, 6 OKTOBER 2023. Last sy update blog ni, tahun 2016 . Dah 7 tahun saya xdapat bukak blog ni...! Sebab template dia dah lama...google kata xboleh bukak.. tapi tiba2 dgn izin Allah boleh buka semula...! Subhanallah Alhamdulillah syukur. 😢 Dapat tengok balik post2 lama... post2 sebelum kawin, masa kawin dan lepas adanya Zahra Wajiha.  Setelah 7 tahun, saya masih diberikan nafas, umur saya telah bertambah lg 7 tahun, lebih matang, harapnya lebih dekat saya dengan Tuhan.  Dan dalam masa 7 tahun ni, anak saya pun dah bertambah lagi 2 org. 2 orang lelaki yang soleh insyaAllah... Muhammad Husnayn Haadi 5 tahun dan Muhammad Ilman Subhani 2 tahun. Syukur Ya Allah..  Saya dapat jalani kehidupan dengan seadanya... bekerja dari rumah, hilang segala keserabutan kerja mengikut waktu pejabat, dapat lebih masa berkualiti bersama keluarga. Alhamdulillah dapat juga menjalankan perniagaan yang saya minati selama ini... Tahun ini, tahun 2023 adalah tahun saya benar2 keluar dari pem

self reflection lagiiiilah.....

More time for self reflection...  Zahra ngn baba tgh tidur jd lehla smbg update blog ;) cani rupenye husband n wife kalau bekerja kan.. Blk keje 2-2 pengsan. Tmbh pulak skrng ni ulang alik nilai - senawang. Sejam stengah pergi.. Sejam stengah balik.. Penatnye dok dlm kete aduyai. Tp nasibaik kerja sekali.. Xdelah kena drive sendiri.. Al hamdulillah :)  Syukur pd Allah atas nikmat pasangan dan anak yg cukup membahagiakan. Betullah org kata.. Bahagia tu dtg dri diri sndiri bukan dari org lain. Dan sntiasa bersyukur apa yg ada tu adalah kunci utama kebahagiaan. Dulu masa mula2 kawin.. Baru nak kenal.. Selalu gkla merajuk.. Susah gak kan tiba2 kawin ngn laki yg xbrape nk kenal.. Pastu perangai e lain pulak dr pmpuan.. Kdg2 tu rs cam eh! Tak peka lgsg perasaan pmpuan! Tp tu lah pntgnya komunikasi kan. Apa2pun kena bgtau..sebab lelaki ni kalau xbgtau..mmg die takkan tau. Adoi. Haha. Nasibaik lepas bgtau ade improvement.. Kalau tak..mmg malas dhla nk bgtau. Tp Adela gk something

Throwback....

Throwback...post saya yg 1st sekali lepas buat blog ni..... Hari-hariku yang membahagiakan..   25 January 2011, Tuesday, Spey Drive, Dundee, Scotland. Alhamdulillah.. berbanyak2 kesyukuran pd Nya yg masih lg menghidupkanku pd hari ini... Segala puji2an hanya bgMu..Syukur pdMu Ya Allah atas segala nikmat.. Disepanjang kehidupanku aku sering mendapat kebahagiaan yg dtg dr org2 disekelilingku..dan Tadi baru saje dapat email dari sorang student Khalifah.. 'Teacher semua org rindu teacher.. balikla sini cepat..' I miss them too0...I really want to see u dear khalifah.. <3 Anak2 keciL itu sering mgingatkan aku pdMu ya Tuhan.. Pernah 1 hari aku mdapat 1 berita gembira.. dgn gembiranya aku berkata 'Yeay!!! I'm so0o Happy today dear children..'. Then 1 of the students came to me and said.. 'Teacher, you should say Alhamdulillah if you get something good..'. hehe.. MasyaAllah.. thats my Khalifah!! Sekarang aku sdg menyambung pelajaranku di Al-Maktoum Insti